środa, 15 maja 2013

Ziemniaki pieczone

Ktoś, kto raz spróbował ziemniaka upieczonego w ognisku, będzie tęsknił za jego smakiem. Ja tęsknię bardzo, i mimo, że ognisko jest dla mnie czasem osiągalne to jednak pieczenie ziemniaków wyszło chyba trochę z mody. Nie jadłam ich w każdym razie dobre kilkanaście lat...
Na kilku blogach trafiłam na przepisy obiecujące smak prawie taki sam, jaki mają te wygrzebane prosto z popiołu. Nie trzeba było mnie długo namawiać, dla oszacowania proporcji i podpatrzenia sposobu wykonania odwiedziłam ten blog, natomiast recepturę nieco zmieniłam (przy pieczeniu po raz drugi) i bardzo mi zasmakowała. Taką dzielę się z Wami.


Składniki:

  • 1,5 kg ziemniaków do pieczenia (mączyste)
  • 0,5 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej (z otrębami)
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka wędzonej papryki
  • 2 łyżeczki suszonej papryki słodkiej
  • szczypta pieprzu cayenne
  • 0,5 łyżeczki suszonego czosnku
  • szczypta czarnego pieprzu
  • szczypta brązowego cukru

Przygotowanie:

Ziemniaki umyć i wilgotne włożyć do miski. Można je obrać, takie są na zdjęciu, ale wg mnie o wiele lepiej smakują ze skórką. Przekroić, jeśli są duże.
Piekarnik nagrzać do 200 C.
Mąkę wymieszać z resztą przypraw. Jeśli ktoś opiera się przed dodatkiem cukru to jednak szczerze namawiam. Podczas pieczenia karmelizuje się i tworzy piękną panierkę, a do tego świetnie łączy się ze smakiem papryk.
Powstałą mieszanką obsypać ziemniaki i delikatnie wymieszać w dużej misce tak, aby każdy kawałek został równo obtoczony (można użyć torebki strunowej, włożyć ziemniaki, wsypać mieszankę, zamknąć i wymieszać). Przełożyć na blaszkę do pieczenia, piec ok 40 minut, w zależności od wielkości ziemniaków, większe będą się piekły dłużej.

Smacznego :)


8 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie ziamniaczki i tymianek do nich, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz całkowitą rację!
      Ja uwielbiam je z sosem czosnkowym, do którego dodaję świeże listki tymianku, smakuję wtedy przepysznie!

      Usuń
  2. uwielbiam ziemniaki! na pewno skorzystam!;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ziemniaczki pychaaa :) polecam też grillowane http://www.zgrilla.pl/bejcowane-ziemniaki-z-grilla/

    OdpowiedzUsuń