sobota, 25 sierpnia 2012

Strucla z pomarańczowo-serowym nadzieniem

Są takie potrawy, o których trudno zapomnieć. Takie smaki, za którymi się tęskni. Ja, wielbicielka drożdżowego i sernika, jestem w siódmym niebie mając takie ciasto na wyciągnięcie ręki. Zapraszam Was na struclę z nadzieniem z twarożku, który jest wyraźnie doprawiony skórką pomarańczową. Wspaniałe połaczenie smaków.



Składniki:
  • 2 szkl mąki pszennej
  • 3/4 szkl mleka
  • 1 łyżeczka suchych drożdży
  • 8 łyżek cukru
  • 1 łyżka esencji waniliowej
  • 1/4 szkl rozpuszczonego masła
  • 1 jajko

  • 250g twarożku
  • 1 żółtko
  • 50g miękkiego masła
  • 3 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka świeżo utartej skórki z pomarańcza

  • cukier puder


Przygotowanie:

W ciepłym mleku rozpuścić drożdże. Mąkę wymieszać z cukrem, wlać mleko, dodać jajko i esencję waniliową. Wyrobić gładkie ciasto. Wlać rozpuszczone masło i zagniatać tak długo, aż ciasto wchłonie tłuszcz. Odstawić w ciepłe miejsce do czasu, aż podwoi swoją objętość. 

Masło wymieszać z cukrem, dodawać stopniowo twarożek. Następnie dodać skórkę z pomarańczy i żółtko.

Wyrośnięte ciasto rozwałkować na bardzo cienki placek. Rozsmarować twarożkowe nadzienie i zwinąć w ciasny naleśnik. Przekroić na pół, dzieląc na dwa mniejsze. Następnie każdy z nich rozciąć wzdłuż, zostawiając jeden koniec nieprzecięty. Przeplatać ze sobą dwie części na przemian, odwracając częścią wewnętrzną (z nadzieniem) na zewnątrz. Powtórzyć z drugim ciastem.
Włożyć do wysmarowanej blaszki, jednej obydwa ciasta jak na zdjęciu (wielkości dwóch keksówek), lub do dwóch pojedynczych foremek.
Odstawić do wyrośnięcia na 20-30 minut.
Piec w temperaturze 180 C przez 30 minut.
Wystudzone ciasto udekorować cukrem pudrem.

Smacznego :)

22 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Dla wielbicieli drożdżowego i nadzienia z białego sera będzie również pysznie smakowała :)

      Usuń
  2. Przepięknie ją uformowałaś. Brawo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszę się, że Ci się podoba :)

      Usuń
  3. Lubię struclę z serem, ale nigdy jej sam nie robiłem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tomek, do dzieła. Pamiętam, że już masz dostęp do piekarnika :)

      Usuń
  4. Mmmm...cudowna. Z wielka checia zjadlabym teraz kawaleczek :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla czegoś takiego jestem zdolna zawiesić dietę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. An-na, kurcze, czuję to poświęcenie ;) Trzymam kciuki za Twoją dietę, jej rezultaty i za wytrwałość. Ale nie obiecuję, że nie będę kusić :) Musisz mi to wybaczyć :)

      Usuń
  6. Lubię takie klimaty a zimą dopiero cudownie musi smakować, zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Tobie także to ciasto sprawi taką radość smakową jak i mi :)

      Usuń
  7. Buuu! Chcę struclę! Za miesiąc będzie nowy piekarnik, to upiekę wszystko, co robiłaś pysznego :D

    OdpowiedzUsuń
  8. cudna. Już sobie wyobrażam ten smak i zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za niezwykle miłe słowa :-)
    Jest mi baaaardzo miło :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszności. Jako dziecko nie przepadałam za drożdżówką, teraz coraz bardziej się do tego typu ciast przekonuję. Twoja strucla wygląda bosko, a ta pomarańcza mi się wręcz świątecznie kojarzy :)

    OdpowiedzUsuń